ZUmail aneb smysl života e-mail marketingu a vůbec

17.08.2012 15:14

ZUmail, další prázdná bublina zázračně generující peníze z ničeho? Opravdu z ničeho? Na internetu je mnoho „možností“, jak si "vydělat" za činnost, která je na první pohled neužitečná a zdánlivě nepřináší prospěch vůbec nikomu. Jenže někde se ty peníze brát přeci musí. V tomto případě u klientů, tedy firem, které chtějí rozesílat své nabídky. Sám jsem takovým potenciálním klientem.

Ráno na magistrále

Na ranní zacpané magistrále jsem si všimnul billboardu na ZUmail. Říkám si, firma, která zřejmě dělá rozesílku obchodních sdělení mailem a přitom si může dovolit investovat do asi nejdražšího billboardu v zemi? To mě zajímá.

Everestou děláme e-mailový marketing – posíláme vlastní nabídky přes vlastní databázi. Máme databázi rozdělenou do segmentů a posíláme vybraným cílovým skupinám vybraná obchodní sdělení (personalistkám nabídky vzdělávání, manažerům pozvánky na konferenci atp.). Funguje to, děláme to už dlouho a dobře. Např. personalistky jsou na naše maily zvyklé a často na schůzkách slýcháme, že je dostávají rády, protože když chtějí vzdělávání, prostě se podívají do mailu. Máme vlastní nástroj, ale díváme se i jinde. Takový MailChimp je např. velmi zajímavý, doporučuji vyzkoušet. Ale to už musíte mít vlastní databázi. Tolik na vysvětlenou, proč jsem se ZUmailem vůbec začal zabývat.

Co je ZUmail?

Co jsem zjistil hned na homepage bylo, že ZUmail má zřejmě databázi placených uživatelů, kteří za peníze čtou reklamní sdělení. Co to pro mě znamená jako pro potenciálního klienta, který chce nechat rozeslat obchodní sdělení? Že ti uživatelé určitě nebudou pro mě moc zajímavá cílová skupina. Člověk, který je ochoten „číst“ hromady reklam, aby za to dostával poměrně malé peníze, bude mít sotva dost peněz, aby si něco z těch reklam koupil. O motivaci adresátů nabídky skutečně číst netřeba ani psát.

Statistiky a poměry uživatelů

V databázi je přes 1.600.000 uživatelů. Nemusíte být geniální statistik, demograf nebo přeborník v kritickém myšlení, abyste si domysleli, že je nemožné, aby v této poměrně neznámé databázi bylo registrováno 15% populace ČR (včetně kojenců a seniorů). Takže za předpokladu, že číslo je pravdivé, přijde Vaše obchodní sdělení pravděpodobně každému „uživateli“ 5krát, možná 10krát. Jednoduše proto, že člověk chtivý peněz za nic, je paradoxně ochotný vynaložit čas a energii na to, aby si zaregistroval 5-10 e-mailových schánek.

A pohled na poměry věku a rozložení krajů? Ten je pro potenciálního klienta, rozesílače reklamy, více než lákavý. A z mého pohledu je tak dokonalý, že je prostě trochu nedůvěryhodný.

Uživatel – placený čtenář mailů aneb „práce“ z domova nebo „práce“ na internetu

Podívejme se na to z pohledu „uživatele“, tedy placené síly, která čte maily. Prvním krokem potenciálního uživatele je samozřejmě registrace. Ouha, zaplať 150,- za registraci. To si tedy mohla společnost, která má peníze na zmíněný billboard asi odpustit. Zaplať předem je stará finta MLM a pyramid. Tím nechci v žádném případě ZUmail nařknout z podobných praktik, ale odradí to.

Poznámka redakce: Výše uvedený odstavec je nepřesný, ve skutečnosti naopak platí ZUmail 150 Kč uživatelům za registraci a tím se je snaží motivovat, viz také diskuze.

Ke cti ZUmailu slouží snad jen to, že se chovají oproti klasickým spammerům transparentně. Na stránkách mají kontakt, provozovatele (firmu) najdete snadno v obchodním rejstříku. Jsou zřejmě féroví.

Zajímavá diskuze o tomto nástroji je např. na fóru Podvodné firmy. Tahle pomlouvačná diskuze anonymů mě paradoxně přiklonila spíš na stranu hochů z ZUmailu, kteří se na rozdíl od internetových nemakačenků snaží podnikat. Mají slušný web, zkoušejí uplatnit svůj nápad, ale proč zrovna tohle?

Mail je za zenitem

Má něco takového smysl v době, kdy mail přestává fungovat jako prostředek komunikace? Mladí lidé si domlouvají srazy přes chytré telefony, přes Facebook nebo přes chat na Googlu. Používání e-mailu klesá. Jediná skupina, kde to stouplo jsou 55+. Nebo spíš 65+, kteří se vzájemně bombardují vtipnými mailíky a výstrahami typu „POZOR, zloději mají nový způsob jak Vás okrást u bankomatu.“ nebo „POZOR! Neotvírejte mail s předmětem XY, je to nebezpečný virus“. Pozoruji to u svých babiček a dědečků, kteří mají ve schránce pořád stovky nepřečtených mailů, protože to nestíhají číst. To asi není právě atraktivní cílová skupina, respektive komunikační kanál pro firmu, která je chce rozeslat obchodní sdělení.

Možná je ode mě nefér, tady polemizovat nad smysluplností celého projektu, když jsem ho ani pořádně nevyzkoušel. Jenže to je právě to, ono se mi to z výše uvedených důvodů zkoušet nechce. Ani jako klient ani jako „uživatel“.

Závěry

Co je závěr tohoto mého možná zbytečně dlouhého slohového cvičení? Mám jich několik:

  1. Budoucností marketingu na internetu není e-mail marketing.
  2. Když rozesílat nabídky mailem, tak cíleně, adresně a do dobře segmentované databáze.
  3. Podobné projekty, které nevytváří žádné hodnoty, jsou bublinou odsouzenou k splasknutí.
  4. Pánové z TG Media, máte kvalitně zpracovaný projekt. Škoda, že je postaven na tak blbém ideovém základu.

a na závěr vzkaz zoufalým lidem bez peněz, kteří hledají snadný výdělek - prosím, vykašlete se na práci s nadějí snadného výdělku. Nic takového neexistuje. Raději investujte svůj drahocenný čas do něčeho smysluplnějšího.

Diskusní téma: ZUmail, další prázdná bublina generující peníze z ničeho?

Datum: 05.05.2016

Vložil: Martin

Titulek: Nevím no

Raději půjdu na Trawork.

Datum: 11.12.2015

Vložil: Juan

Titulek: zumail funguje

vyplaceno 1000 CZK, necelé 3 roky

Datum: 30.05.2016

Vložil: Emperador

Titulek: Re: zumail funguje

Kecy kecy kecy

Datum: 25.05.2015

Vložil: Vlčák

Titulek: ZUmail = PODVOD!!!!

škoda cokoliv psát, podvodníci by se jen smáli. NIKDY za klikáni NIC nedostanete - to je tříletá zkušenost mých naivních známých, kteří mi nevěřili, když jsem je v roce 2012 varoval, a klikali a klikali.... když se blížila výplata, přestaly chodit maily....

Datum: 19.04.2015

Vložil: Michal

Titulek: kašlete na to

0,5 Kč je ještě dobrý,kdo dosáhne přes 900 jako já (asi za 3 roky) dostává maily za 10 haléřů tak jednou za 2 dny.... zároveň mam vyzkoušeno,že pokud v takové situaci přestoupíte na vyšší level,částky se zas o něco zvednou

Datum: 16.02.2015

Vložil: Standa

Titulek: Vyplata zrejme nikdy nebude.

No podvodnici to s 99,9% pravdepodbnosti budou.
Maji nekolik stategii:
1. Pri blizici se castce k vyplate se automaticky zvedne level tak, ze se automaticky zvedne i castka potrebna k vyplate.
2. Pokud se Vam povede nejakym nedopatrenim, prejit pres 1. potom: Pri blizici se castce k vyplate bude chodit mene a mene emailu, az nebude chodit vubec zadny.
3. Pokud nejakou chybou v systemu dojde k tomu, ze se Vam podari dosahnout castku k vyplate a o castku zazadate, potom jejich administrator nahodne zmeni status nekterych ZUPozvanku a Zumailu z "potvrzena" na "neuznana".

Podarilo se mi projit jiz vsemi tremi stavy.

Jestli mi chcte pomoc je jeste trochu otestovat, potreboval bych dva dobrovolniky, co se zaregistruji pres
www.zumail.cz/jsemzuu/bbaadcd59f4091bf
pokud i tyto dalsi nove dve ZUpozvanky zamitnou, nebo promazou z vyuctovani neco dalsiho, bude to dukaz toho, ze nikdy nevyplaceji.

Datum: 11.12.2014

Vložil: Petra

Titulek: je to podvod

Jakmile se dostanete k částce přes 900,- Kč, už se na stránky nepřihlásíte, prostě bílá stránka. A když jsem to zkoušela na přihlašovací údaje kolegyně (která má sotva 500) vše funguje v pohodě. Takže ti, co píší o výplatě jsou od zumailu - ten totiž na rozdíl od vás má výdělek zaručený!

Datum: 05.11.2014

Vložil: Jana

Titulek: Výplata

Mě dneska přišla výplata od zumailu. Je pravda, že jsem střádala 3 roky a dost jsem toho vydělala na pozvánkách, a maily poté chodily méně, ale dočkala jsem se a penízky mám na účtu :).

Datum: 07.12.2014

Vložil: Mirek

Titulek: Re: Výplata

Pošlete důkaz, že Vám zaplatili, jinak Vám nikdo neuvěří.

Datum: 10.01.2015

Vložil:

Titulek: Re: Re: Výplata

Mám stejné zkušenosti. Jsou to podvodníci, stejně jako Máš mail nebo Godl Mail. V jejich pravidlech totiž stojí, že NA MAIL NEMÁŠ NÁROK!!!! To znamená, že až našetříš 999 korun a oni by se měli rozloučit s penízkama, které dostali od zadavatelů pro tebe, přestanou ti posílat maily (nebo se vůbec nepřihlásíš, říká to "špatné přihlašovací údaje"), a ty máš smůlu a oni mají peníze. Všechny ostatní chvály na ZuMail pochází od jejich zaměstanců (jsou asi dva), ale jinak je to normální český vychcaný nepotrestatelný podvod. Šiřte dál slovo Boží.....

1 | 2 | 3 >>

Přidat nový příspěvek