ZUmail aneb smysl života e-mail marketingu a vůbec

17.08.2012 15:14

ZUmail, další prázdná bublina zázračně generující peníze z ničeho? Opravdu z ničeho? Na internetu je mnoho „možností“, jak si "vydělat" za činnost, která je na první pohled neužitečná a zdánlivě nepřináší prospěch vůbec nikomu. Jenže někde se ty peníze brát přeci musí. V tomto případě u klientů, tedy firem, které chtějí rozesílat své nabídky. Sám jsem takovým potenciálním klientem.

Ráno na magistrále

Na ranní zacpané magistrále jsem si všimnul billboardu na ZUmail. Říkám si, firma, která zřejmě dělá rozesílku obchodních sdělení mailem a přitom si může dovolit investovat do asi nejdražšího billboardu v zemi? To mě zajímá.

Everestou děláme e-mailový marketing – posíláme vlastní nabídky přes vlastní databázi. Máme databázi rozdělenou do segmentů a posíláme vybraným cílovým skupinám vybraná obchodní sdělení (personalistkám nabídky vzdělávání, manažerům pozvánky na konferenci atp.). Funguje to, děláme to už dlouho a dobře. Např. personalistky jsou na naše maily zvyklé a často na schůzkách slýcháme, že je dostávají rády, protože když chtějí vzdělávání, prostě se podívají do mailu. Máme vlastní nástroj, ale díváme se i jinde. Takový MailChimp je např. velmi zajímavý, doporučuji vyzkoušet. Ale to už musíte mít vlastní databázi. Tolik na vysvětlenou, proč jsem se ZUmailem vůbec začal zabývat.

Co je ZUmail?

Co jsem zjistil hned na homepage bylo, že ZUmail má zřejmě databázi placených uživatelů, kteří za peníze čtou reklamní sdělení. Co to pro mě znamená jako pro potenciálního klienta, který chce nechat rozeslat obchodní sdělení? Že ti uživatelé určitě nebudou pro mě moc zajímavá cílová skupina. Člověk, který je ochoten „číst“ hromady reklam, aby za to dostával poměrně malé peníze, bude mít sotva dost peněz, aby si něco z těch reklam koupil. O motivaci adresátů nabídky skutečně číst netřeba ani psát.

Statistiky a poměry uživatelů

V databázi je přes 1.600.000 uživatelů. Nemusíte být geniální statistik, demograf nebo přeborník v kritickém myšlení, abyste si domysleli, že je nemožné, aby v této poměrně neznámé databázi bylo registrováno 15% populace ČR (včetně kojenců a seniorů). Takže za předpokladu, že číslo je pravdivé, přijde Vaše obchodní sdělení pravděpodobně každému „uživateli“ 5krát, možná 10krát. Jednoduše proto, že člověk chtivý peněz za nic, je paradoxně ochotný vynaložit čas a energii na to, aby si zaregistroval 5-10 e-mailových schánek.

A pohled na poměry věku a rozložení krajů? Ten je pro potenciálního klienta, rozesílače reklamy, více než lákavý. A z mého pohledu je tak dokonalý, že je prostě trochu nedůvěryhodný.

Uživatel – placený čtenář mailů aneb „práce“ z domova nebo „práce“ na internetu

Podívejme se na to z pohledu „uživatele“, tedy placené síly, která čte maily. Prvním krokem potenciálního uživatele je samozřejmě registrace. Ouha, zaplať 150,- za registraci. To si tedy mohla společnost, která má peníze na zmíněný billboard asi odpustit. Zaplať předem je stará finta MLM a pyramid. Tím nechci v žádném případě ZUmail nařknout z podobných praktik, ale odradí to.

Poznámka redakce: Výše uvedený odstavec je nepřesný, ve skutečnosti naopak platí ZUmail 150 Kč uživatelům za registraci a tím se je snaží motivovat, viz také diskuze.

Ke cti ZUmailu slouží snad jen to, že se chovají oproti klasickým spammerům transparentně. Na stránkách mají kontakt, provozovatele (firmu) najdete snadno v obchodním rejstříku. Jsou zřejmě féroví.

Zajímavá diskuze o tomto nástroji je např. na fóru Podvodné firmy. Tahle pomlouvačná diskuze anonymů mě paradoxně přiklonila spíš na stranu hochů z ZUmailu, kteří se na rozdíl od internetových nemakačenků snaží podnikat. Mají slušný web, zkoušejí uplatnit svůj nápad, ale proč zrovna tohle?

Mail je za zenitem

Má něco takového smysl v době, kdy mail přestává fungovat jako prostředek komunikace? Mladí lidé si domlouvají srazy přes chytré telefony, přes Facebook nebo přes chat na Googlu. Používání e-mailu klesá. Jediná skupina, kde to stouplo jsou 55+. Nebo spíš 65+, kteří se vzájemně bombardují vtipnými mailíky a výstrahami typu „POZOR, zloději mají nový způsob jak Vás okrást u bankomatu.“ nebo „POZOR! Neotvírejte mail s předmětem XY, je to nebezpečný virus“. Pozoruji to u svých babiček a dědečků, kteří mají ve schránce pořád stovky nepřečtených mailů, protože to nestíhají číst. To asi není právě atraktivní cílová skupina, respektive komunikační kanál pro firmu, která je chce rozeslat obchodní sdělení.

Možná je ode mě nefér, tady polemizovat nad smysluplností celého projektu, když jsem ho ani pořádně nevyzkoušel. Jenže to je právě to, ono se mi to z výše uvedených důvodů zkoušet nechce. Ani jako klient ani jako „uživatel“.

Závěry

Co je závěr tohoto mého možná zbytečně dlouhého slohového cvičení? Mám jich několik:

  1. Budoucností marketingu na internetu není e-mail marketing.
  2. Když rozesílat nabídky mailem, tak cíleně, adresně a do dobře segmentované databáze.
  3. Podobné projekty, které nevytváří žádné hodnoty, jsou bublinou odsouzenou k splasknutí.
  4. Pánové z TG Media, máte kvalitně zpracovaný projekt. Škoda, že je postaven na tak blbém ideovém základu.

a na závěr vzkaz zoufalým lidem bez peněz, kteří hledají snadný výdělek - prosím, vykašlete se na práci s nadějí snadného výdělku. Nic takového neexistuje. Raději investujte svůj drahocenný čas do něčeho smysluplnějšího.

Diskusní téma: ZUmail, další prázdná bublina generující peníze z ničeho?

Datum: 07.12.2014

Vložil: Mirek

Titulek: Re: Výplata

Pošlete důkaz, že Vám zaplatili, jinak Vám nikdo neuvěří.

Datum: 10.01.2015

Vložil:

Titulek: Re: Re: Výplata

Mám stejné zkušenosti. Jsou to podvodníci, stejně jako Máš mail nebo Godl Mail. V jejich pravidlech totiž stojí, že NA MAIL NEMÁŠ NÁROK!!!! To znamená, že až našetříš 999 korun a oni by se měli rozloučit s penízkama, které dostali od zadavatelů pro tebe, přestanou ti posílat maily (nebo se vůbec nepřihlásíš, říká to "špatné přihlašovací údaje"), a ty máš smůlu a oni mají peníze. Všechny ostatní chvály na ZuMail pochází od jejich zaměstanců (jsou asi dva), ale jinak je to normální český vychcaný nepotrestatelný podvod. Šiřte dál slovo Boží.....

Datum: 30.04.2014

Vložil: Mája

Titulek: kontakt

A kde je na ně možný kontakt ? Když naklikám potřebnou částku, jak se s nima spojím? Nikde neuvádějí podrobnosti

Datum: 26.07.2013

Vložil: Jirka

Titulek: 600

za rok jsem dosáhl jsem hodnoty 600Kč. Emaily za 0,50Kč chodí tak jeden denně, to znamená že 1000Kč dosáhnu za 800 dní to jest za 2 roky. Za 3 roky 1000Kč... a to se vyplatí :-(

Datum: 09.10.2013

Vložil: noji67

Titulek: Re: 600

POZOR na ZUmail - jsou to PODVODNÍCI, za klikáni na maily co vám zasílají, máte dostávat peníze, klikal jsem na vše co mi přišlo, ale peníze se nenačítaly, navíc zvedli možnost výběru z 1.000,- na 2.000,- (limit, kdy si můžete stáhnout svoje peníze), takže jak říkám, nic pořádnýho od nich nedostanete, je to velký podvod!

Datum: 04.04.2013

Vložil: Pi

Titulek: Je to podvod

Je to podvod!!! Dosáhl jsem hodnoty přes 500,– Kč a přestali mi posílat e-maily úplně. Chtějí, aby se člověk zaregistroval na MojeID a pak ti posílají vyší částky, ale jen proto, že se ti tím pádem zvedla hranice na výplatu. Z 1000,– na 2–3 000,– Kč.
Až se najde někdo, komu něco vyplatili, tak se ozvěte.

Datum: 05.01.2013

Vložil: Karel

Titulek: projekt

www.goldmail.cz/gm/?u=139200708350ce2ae449e5f

Datum: 03.01.2013

Vložil: Ivan Hoe

Titulek: Fungující cesta k registraci

https://www.zumail.cz/doporucenka/95f87476ae6b356e

Datum: 21.12.2012

Vložil: karel

Titulek: není to tak pravda

Ahoj, je to nejlepší česká emailovka , co jsem viděl. Mají několik stupňů ověření totožnosti...email, adresa...apod....mají dobrou grafiku, mají další mořnosti výdělku, soutěže, affiliate.....

[url]https://www.zumail.cz/jsemzuu/d603728dd5a3daea[/url]

Datum: 03.01.2013

Vložil: Fungující způsob

Titulek: Zumail

Nejlepší a opravdu fungující způsob registrace je skrz tento odkaz: [url]https://www.zumail.cz/doporucenka/95f87476ae6b356e[url]

<< 1 | 2 | 3 >>

Přidat nový příspěvek